Wayfinding voor transport & logistiek

De weg vinden in een onbekende ruimte kan voor bezoekers een stressvolle ervaring zijn. Dit is een ervaring die de meeste organisaties voor hun bezoekers willen voorkomen. Om een wayfinding strategie te ontwikkelen die bezoekers helpt de weg te vinden, is het noodzakelijk om te snappen hoe mensen zich oriënteren in ruimtes. Op onze website leggen we uit wat we bedoelen met wayfinding, wat cognitieve kaarten zijn en hoe we deze kaarten gebruiken om te navigeren.
Bij bedrijven in de transport & logistiek sector is wayfinding een belangrijk aspect. Wayfinding kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat vrachtwagens weten waar zij naartoe moeten en dat het werk soepel verloopt.

Wayfinding-uitingen moeten zo goed mogelijk helpen de weg te vinden. Dit afstemmen van uitingen gebeurt op basis van een wayfinding-strategie. Hierin staat beschreven hoe bezoekers door een ruimte of gebied worden geleid. Om een wayfinding-strategie te kunnen opstellen, is begrip van hoe mensen de weg vinden noodzakelijk

Wayfinding, wat is dat?

Letterlijk vertaald betekent wayfinding ‘de weg vinden’ of ‘navigeren’. Wat er bedoeld wordt met wayfinding is het gedrag en de gedachte die nodig zijn om de weg te vinden in een omgeving (Arthur & Passini, 2002). Als het proces van wayfinding niet goed verloopt, is verdwalen het resultaat.
Met wayfinding bedoelen we ‘bewegwijzering’, ‘routing’ of ‘de aangeboden hulpmiddelen om de weg te vinden’. Dit zijn eigenlijk manieren om wayfinding te bevorderen (ook wel wayfinding-uitingen). Dat is niet hetzelfde als het proces van de weg vinden.

Wil je meer informatie?

Vul dan onderstaand formulier in, mail naar info@infolio.nl of bel 0411 67 69 58

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?